I Randers får de ældre god mad

Madservice Kronjylland excellerer i endnu en brugerundersøgelse. Det kommunale madtilbud til de ældre borgere i Randers er i topklasse, ifølge adspurgte borgere.

08. marts 2019 - Oprettet af Marie Have Qvist

Langt størstedelen af de ældre borgere i Randers er tilfredse med den mad, som de modtager fra det kommunale madtilbud Madservice Kronjylland. Hele 92% af de adspurgte borgere er tilfredse eller meget tilfredse med madordningen samlet set. Servicen scorer højt på både bestilling, kontakt med chaufførerne, som bringer maden ud, muligheden for at bestille specielt sammensatte retter, samt på madens smag, duft og udseende.

Det flotte resultat ligner resultaterne fra tidligere undersøgelser af Madservice Kronjylland, hvor tilfredsheden med maden ligeledes har været høj. Leder Marianne Sloth Sørensen er glad for, at borgerne sætter pris på den service, de leverer:

“Det er vigtigt, at vi har glade kunder, og derfor forsøger vi hele tiden at gøre vores bedste. Det er rigtig dejligt at tilbagemeldingerne er gode. Det gør, at man selvfølgelig er stolt over sit produkt, og at man er glad for at gå på arbejde. Jeg vil gerne være med til, at vi gør det godt, og jeg ved, at vi i Randers er langt fremme i forhold til de tilbud, som vi har”, siger Marianne Sloth Sørensen.

Nærhed er nøglen til succes

Madservice Kronjylland leverer til ca. 800 hjemmeboende borgere i Randers Kommune, samt en mindre del af maden til ældrecentrene. Spørger man Marianne Sloth Sørensen, så er det en kompleks forretning at lave god mad, der skal tilfredsstille mange forskellige smagsløg.

“Noget af det, der er vigtigt for os er, at der er stor valgfrihed. Vi har komplet valgfrihed, og vi laver mange forskellige diæter og en masse specialkost i forskellige konsistenser og portionsstørrelser. Det er en kæmpe logistikopgave, og vi har en meget kompleks forretning, hvilket er noget af grunden til succesen”, forklarer Marianne Sloth Sørensen.

En anden nøgle til success er Madservice Kronjyllands nærhed med borgerne. De chauffører, som bringer maden ud, får stor ros i undersøgelsen.

“Vi har meget stabilt personale, som har været ansat i 10-15-18 år, og kunderne kender deres chauffører ved navn. Når det er de samme, der kommer hver uge, skaber det et tillidsforhold, og det er noget af det, der giver de høje point”, fortæller Marianne Sloth Sørensen.

I 2018 begyndte Madservice Kronjylland også at levere mad til de ældre i Norddjurs Kommune. Her scorer servicen ligeledes højt blandt brugerne.