Henrik Johansen er ny skolechef i Randers Kommune

Et enigt ansættelsesudvalg har peget på Henrik Johansen som ny skolechef i Randers Kommune. Han har siden 1. marts 2016 været konstitueret i stillingen og kommer fra jobbet som leder af Pædagogisk Psykologisk Rådgivning i Randers Kommune

Henrik Johansen

23. januar 2017 - Oprettet af Karen Balling Radmer

"Jeg er glad for, at vi med Henrik får en skolechef, der kan sætte retning for folkeskolen sammen med alle interessenterne omkring skolerne”, siger direktør Hans Minor Vedel. ”Henrik har varetaget skolechefopgaven flot i en svær periode. Der er skabt samling og opbakning bag udviklingen af folkeskolen i Randers. Og Henrik har i høj grad bidraget til at skabe åbenhed og retning for skolernes arbejde.”

Henrik Johansen glæder sig til at fortsætte som skolechef.

”Jeg er rigtig glad for at have fået stillingen. Vi har masser af muligheder og spændende udfordringer i folkeskolerne i Randers kommune. Flere elever skal have en ungdomsuddannelse, vi skal styrke trivsel og ikke mindst arbejde videre med inklusion og faglighed. I det arbejde er det især vigtigt, at vi inddrager alle gode kræfter, har et godt og dynamisk samarbejde og en tydelig ledelse” siger Henrik Johansen.

Netop inddragelse har også været nøgleordet i ansættelsesprocessen, hvor både forældrerepræsentanter, ledere og medarbejdere har været inddraget.

Henrik Johansen blev uddannet folkeskolelærer i 1998, han har undervist på Frydenlundskolen i Aarhus med et særligt fokus på udsatte børn og unge samt tosprogede elever. I 2007 blev han viceskoleleder på Nørrevangsskolen i Randers, hvor Henrik Johansen især havde ansvaret for pædagogisk ledelse og inklusion. I 2009 blev han distriktsleder på Børn- og Familiecenter Gudenå og herefter leder af PPR. I 2015 var Henrik Johansen også konstitueret leder af Familieafdelingen i Randers Kommune. Sideløbende med sit arbejde har Henrik Johansen uddannet sig inden for procesledelse, det personlige lederskab og personale- og teamledelse. Samtidig har han også uddannet sig i ledelse af udviklings- og forandringsprocesser.