Tandplejen undersøger tilfredshed

Er forældrene i Randers Kommune tilfredse med Tandplejens åbningstider, personalets pædagogiske tilgang til børnene og mulighederne i det nye digitale bookingsystem? Det vil Tandplejen nu finde ud af via en brugerundersøgelse i form af et spørgeskema, der sendes ud til samtlige forældre med børn i alderen 3-18 år i Randers Kommune.

02. juni 2016 - Oprettet af Marie Have Qvist

Det er vigtigt at børn og unge får en god oplevelse, når de skal til tandlæge. Det mener Tandplejen i Randers Kommune, og derfor undersøger de nu, om forældrene er tilfredse med børnenes besøg hos den kommunale tandpleje.

”Vi bestræber os hele tiden på at give både børn og forældre en rigtig god oplevelse i Tandplejen, og derfor er det vigtigt at tage temperaturen på vores service en gang imellem,” mener overtandlæge Lars Høvenhoff, leder af Tandplejen i Randers Kommune.

Seneste undersøgelse blev gennemført i 2013 og viste blandt andet, at næsten 9 ud af 10 syntes godt eller meget godt om Tandplejen i Randers. Cirka en tiendedel af forældrene besvarede dengang det tilsendte spørgeskema, og hos Tandplejen håber man på mindst at fordoble antallet af besvarelser.

”Vi håber på at få rigtig mange besvarelser, så vi kan få et godt og realistisk billede af forældrenes og de unges tilfredshed med Tandplejen,” siger Lars Høvenhoff.

Spørgeskemaet er sendt ud til forældrene d. 1. juni, og man kan svare frem til udgangen af uge 25. Blandt besvarelserne trækkes der lod om forskellige præmier, og Tandplejen håber, det kan lokke flere til at svare. Spørgeskemaet bliver denne gang sendt ud til forældrene via e-boks.