P-vagter tager godt imod turister og gæster

P-vagterne ved Randers Kommune skal være med til at tage godt imod turister og gæster. Hver dag er parkeringsvagterne i kontakt med mange borgere, både lokale og folk, der er på besøg i Randers. Spørgsmålene til p-vagterne er mange og drejer sig om alt fra vejledning i parkeringsregler til hvilke attraktioner, der er et besøg værd, når man som udenbys turist vælger at bruge sin dag i Randers.

P-vagter kommer i kontakt med mange og vil fremover hjælpe videre til attraktioner i området. I 2017 byder Randers på mange kulturby-arrangementer som fx Watermusic. Foto: Søren Pagter

09. december 2016 - Oprettet af Karen Balling Radmer

”Det er oplagt, at p-vagterne bliver et godt værktøj til at tage godt imod turister og gæster, ikke mindst når vi også står foran et europæisk kulturhovedstadsår i 2017,” siger Grethe Helledi, leder af Veje og trafik

Parkeringsvagterne har derfor indledt et samarbejde med VisitRanders, hvor formålet netop er at optimere vejledningen til folk, som kommer for at opleve Randers.

”Fremover er det meningen, at parkeringsvagterne – udover at uddele diverse brochure og bykort – også kan fortælle lidt om byens forskellige og dejlige attraktioner, seværdigheder og aktuelle arrangementer,” siger Anne-Mette Knattrup, chef for Visit Randers.

Desuden vil parkeringsvagterne formidle kontakt til VisitRanders, så turister føler sig taget godt imod og får den bedst mulige oplevelse af Randers med sig hjem.

En af de kommunale parkeringsvagter ser frem til de nye opgaver.

”Det giver rigtig god mening. Vi bevæger os rundt i byen og har i forvejen ofte en god dialog, når folk spørger om vej eller søger vejledning om parkeringsregler,” siger han.